De kracht van nét even anders zijn
In een eerder blog hebben wij al eens uitgelegd wat de feitelijke kracht is van direct mail. Direct mail zorgt ervoor dat jouw doelgroep je merk beter en ook veel langer weet te herinneren. Ook is het responspercentage vele malen hoger. Dit is de reden waarom wij direct mail werkelijk als een marketingkracht zien. De kracht van net even anders zijn binnen de overload van marketingprikkels!
Maak het weer persoonlijk
Je ziet tegenwoordig dat bijna elke partij wel doet aan een vorm van e-mailmarketing of digitale marketing. De gemiddelde persoon verstuurt pér dag 50 tot 100 mailtjes (!). Enorm veel natuurlijk. Het wordt dus steeds lastiger om op te vallen binnen deze continue stroom van e-mails. Daarbij bevat de stroom van e-mail ook veel reclame. E-mail is dus nauwelijks meer echt persoonlijk. Deze situatie biedt veel kansen en mogelijkheden om juist weer op te vallen!
Tijd om het dus weer écht persoonlijk te maken. Dat doe je door het toch weer even anders te doen dan de concurrent. Dit is dan ook de reden waarom direct mail in het digitale tijdperk goed werkt. Iedereen is digitaal aan het schreeuwen naar elkaar, terwijl jij met een direct mailing aan het fluisteren bent. Net als bij het vertellen van een geheim. Het is persoonlijk en dichtbij. Daarbij laat je zien dat je écht moeite wilt steken in de relatie met de klant.
Zorg dat je weer gaat opvallen
Direct mail is er in vele vormen en maten. Dat maakt het ook zo leuk om iets fysieks en tastbaars op te sturen. En om te ontvangen! Ga creatief aan de slag en zorg ervoor dat het merk en je kernwaarden goed worden overgebracht.
Je kunt een mailing samenstellen uit verschillende elementen. Wees creatief met deze elementen en zorg voor iets herkenbaars:
- Volledig in eigen branding
- Kleurgebruik
- 3D objecten
- Uitvouwbaar of niet
- Het soort papier
- Met reliëf of niet
- Mail heeft meerder doeleinden
- In de vorm van je product
- Persoonlijk geadresseerd of niet
- Sealen van de mailing
De mogelijkheden zijn eindeloos om een sterke indruk achter te laten en om goed op te vallen! Direct mailing zorgt ervoor dat jouw merk top-of-mind blijft en niet verdwijnt in de massacommunicatie.
Free publicity, nog zoiets
Een ander voordeel waar weinig marketeers en organisaties rekening mee houden, is het feit dat direct mail ook kan verschuiven naar ónline. Wanneer jij bijvoorbeeld een supertoffe mailing hebt gestuurd; je product in 3D of een ingewikkelde uitvouwbare mailing. Een mailing als deze nodigt mensen uit om een foto te maken en te delen op social media. We zullen niet zeggen dat je viral gaat, maar het komt wel aardig in de buurt! Gratis en voor niets, extra bereik van je marketing uiting!
Oke, ik ben overtuigd
Uiteraard kunnen wij ook helpen bij het ontwikkelen of adviseren van een specifieke direct mailing. We kijken bijvoorbeeld naar:
- Wat het effect is van het type mailing op kosten
- Waar rekening mee moet worden gehouden
- De manier waarop het afgeleverd kan worden
Neem contact op voor een adviesgesprek of vraag direct een offerte op. We staan je graag te woord!
Direct contact
Een post mailing versturen die bij uw doelgroep aankomt. In kleine oplages of bulk mail. Alles is mogelijk! Waar mogen wij u mee helpen?